ТЪРСИ

Гугъл и Фейсбук слагат ”индикатори за доверие”

Гугъл и Фейсбук слагат ”индикатори за доверие”

Интернет гигантите Гугъл и Фейсбук обединиха сили по проект, подет от медии по света за идентифициране на достоверните и надеждни източници на информация.
Инициативата е наречена "Проект Доверие" (Trust Project) и е предназначена да се бори с дезинформацията по интернет. Към нея вече се присъединиха Майкрософт и Тиутър. Около 75 медийни организации също участват в нея, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
"В един цифрово и социално свързан свят като днешния е повече от когато и да е било е трудно да се установи кое е истинска информация, кое е реклама и кое е дезинформация", казва Сали Лерман от университета Санта Клара в САЩ, която е една от ръководителките на "Проект Доверие".
Проектът предвижда поставянето образно казано на етикет за надежден информационен източник върху информациите, които отговарят на критериите за етичност и прозрачност.
Всяка интернет платформа ще изготви така наречените индикатори за доверие, за да помогне на читателите да оценят дали една информация идва от надежден източник, в който те могат да имат доверие, посочва Лерман.

 
Прибави коментар
   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави
 
 

WebDesignBG