ЕК отвори прием на предложения за програми за реклама на селскостопански храни

ЕК отвори прием на предложения за програми за реклама на селскостопански храни

Европейската комисия отвори прием на предложения за програми за реклама на селскостопански храни в ЕС и в чужбина. Тази година се поставя специален акцент върху популяризирането на продукти и земеделски методи, които подкрепят по-пряко европейските цели на Зелената сделка, като например биологични продукти и устойчиво земеделие. За 2021 г. е отпуснат общ бюджет от 182,9 милиона евро за популяризиране на селскостопански храни в ЕС във и извън ЕС. От общия бюджет 173,4 милиона евро са заделени за съфинансиране на програми за промоция, които ще бъдат избрани сред предложенията, подадени  в отговор на публикуваните днес покани.

Почти половината от бюджета, който възлиза на 86 милиона евро, са предназначени за съфинансиране на програми за насърчаване и ще бъдат насочени към кампании, които са по-пряко в съответствие с европейските амбиции за зелена сделка, и по-специално стратегията „От фермата до трапезата“. Това включва програми за популяризиране на биологични продукти- с общ бюджет от 49 милиона евро и на устойчивото земеделие- с бюджет от 18 милиона евро. Освен това 19,1 милиона евро бяха отпуснати за популяризиране на плодове и зеленчуци с цел промотиране на по-балансирана диета, съобщиха от Европейската комисия.

88,1 милиона евро са отпуснати за програми за промоция в страни извън ЕС, като тук се включват програми, насочени към държави с висок потенциал за растеж на потреблението като Южна Корея, Япония, Мексико и Канада. Освен това програмите следва също да информират потребителите за различните схеми за качество на ЕС или да насърчават високите стандарти за безопасност и качество на ЕС, както и разнообразието и автентичността на европейските продукти.

Очаква се избраните програми да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански хранителни продукти на ЕС по целия свят. Широк кръг от органи, като търговски организации, организации на производители и групи за селскостопански храни, отговарящи за промоционални дейности, могат да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Проектите ще бъдат оценявани по-специално по отношение на устойчивостта на критериите за производство и потребление, в съответствие с климатичните и екологичните цели на ОСП, европейската зелена сделка и стратегията „От фермата до трапезата“.

Предложенията трябва да се подават до 28 април 2021 г. 17:00 CET (Брюксел) чрез специалния портал. Комисията ще направи оценка на предложенията и ще обяви бенефициентите през есента. CHAFEA, Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, земеделието и храните на ЕС, предоставя редица инструменти, които да помогнат на кандидатите да представят успешно своите предложения./agrozona.bg

 
Прибави коментар
   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави
 
 

WebDesignBG