Европейската комисия отвори прием на предложения за програми за реклама на селскостопански храни в ЕС и в чужбина. Тази година се поставя специален акцент върху популяризирането на продукти и земеделски методи, които подкрепят по-пряко европейските цели на Зелената сделка, като например биологични продукти и устойчиво земеделие. За 2021 г. е отпуснат общ бюджет от 182,9 милиона евро за популяризиране на селскостопански храни в ЕС във и извън ЕС. От общия бюджет 173,4 милиона евро са заделени за съфинансиране на програми за промоция, които ще бъдат избрани сред предложенията, подадени в отговор на публикуваните днес покани.
Почти половината от бюджета, който възлиза на 86 милиона евро, са предназначени за съфинансиране на програми за насърчаване и ще бъдат насочени към кампании, които са по-пряко в съответствие с европейските амбиции за зелена сделка, и по-специално стратегията „От фермата до трапезата“. Това включва програми за популяризиране на биологични продукти- с общ бюджет от 49 милиона евро и на устойчивото земеделие- с бюджет от 18 милиона евро. Освен това 19,1 милиона евро бяха отпуснати за популяризиране на плодове и зеленчуци с цел промотиране на по-балансирана диета, съобщиха от Европейската комисия.
88,1 милиона евро са отпуснати за програми за промоция в страни извън ЕС, като тук се включват програми, насочени към държави с висок потенциал за растеж на потреблението като Южна Корея, Япония, Мексико и Канада. Освен това програмите следва също да информират потребителите за различните схеми за качество на ЕС или да насърчават високите стандарти за безопасност и качество на ЕС, както и разнообразието и автентичността на европейските продукти.
Очаква се избраните програми да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански хранителни продукти на ЕС по целия свят. Широк кръг от органи, като търговски организации, организации на производители и групи за селскостопански храни, отговарящи за промоционални дейности, могат да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Проектите ще бъдат оценявани по-специално по отношение на устойчивостта на критериите за производство и потребление, в съответствие с климатичните и екологичните цели на ОСП, европейската зелена сделка и стратегията „От фермата до трапезата“.
Предложенията трябва да се подават до 28 април 2021 г. 17:00 CET (Брюксел) чрез специалния портал. Комисията ще направи оценка на предложенията и ще обяви бенефициентите през есента. CHAFEA, Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, земеделието и храните на ЕС, предоставя редица инструменти, които да помогнат на кандидатите да представят успешно своите предложения./agrozona.bg