„Държавната” автогара ще поеме всички автобуси преминаващи през Благоевград

„Държавната” автогара ще поеме всички автобуси преминаващи през Благоевград

Абсолютно всички междуградски автобуси ще спират и ще потеглят от секторите на „държавната” автогара. Това решиха общинските съветници в Благоевград на първата за новата година сесия.

След като „частната” автогара влезе в процедура по затваряне, местните парламентаристи решиха на 30 ноември 2012 г. преминаващите автобуси да спират на обособено за целта място в квартал Струмско.

Тогавашното становище на „Пътнически превози” – Благоевград бе, че притежаваната от дружеството автогара, няма достатъчен капацитет да приеме 270-те курса от „частната” автогара. Това наложи създаването на алтернативна спирка - „Мосю Броколаж”.

Днес, кметът на Благоевград Атанас Камбитов внесе извънредна точка в дневния ред на редовната сесия, с която поиска отмяна на предишното решение. След дискусия, кметското предложение бе прието с 31 гласа „За”.

Съветникът от групата на БСП Емил Костадинов, заяви, че с това решение интереса на благоевградските превозвачи не е защитен.

„Ясно е, че „държавната” автогара има капацитет, но ако всички преминават през нея, има риск превозвачите от другите общини да събират каймака от пътници, като това застрашава оцеляването на благоевградските превозващи фирми.”, допълни Костадинов.

Съветникът Албина Анева се противопостави на тези твърдения, като изтъкна, че превозвачите не трябва да се делят на „чужди” и „наши”.

Кметът Камбитов съобщи, че частните превозвачи от областта – Сандански, Петрич, Гоце Делчев, дори и от София се канят да съдят общината, ако продължат да спират на спирката в „Струмско”. Градоначалникът допълни, че това е най-мъдрото решение, за всички замесени страни.

Извън колоарите на зала „22-ри Септември” представители на две частни благоевградски превозвачески фирми, коментираха, че са против решението на ОбС, тъй като така няма да печелят, а ще се облагодетелстват областните фирми. Те заявиха, че приетото решение е незаконно, тъй като не са минали шест месеца от предишното обсъждане на темата, кото бе през ноември.

Запознати коментираха, че една от причините за затварянето на „частната автогара” е, че не отговаря на необходимите изисквания.

ЖП гара Благоевград също е предявила претенции, тъй като собствениците на „частната” автогара са плащали наем на общината, а не на ЖП гарата, която стопанисва терена.

 
Прибави коментар
   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави
 
 

WebDesignBG