Съдържателят на хотел „Луксор” Недялко Левунлиев: Няма толкова ниски цени като нашите, клиентите плащат 40лв. за двойна стая, а за студио 55лв.
- Г-н Левунлиев,скаква база разполага хотелът Ви и какви услуги предлага като екстри?
-Хотелът е с три студия и дванадесет двойни стаи. Като екстри разполага с фризьорски салон, козметик и масажист.
-Изгодни ли са цените на нощувките и съответстват ли на качеството?
-Няма такива цени като нашите на друго място. За двойна стая клиентите плащат - 40 лв. , а за студио - 55 лв. Мисля, че са много изгодни.
-Хотелът е встрани, в малка уличка. Научиха ли го вече благоевградчани и хората от Югозападна България?
-Благоевградчани не толкова, колкото гости от Югозападна България. Имаме постоянни клиенти, предимно банкови и застрахователни служители ,тъй като основно те в момента ползват командировъчни.
-Какви гости идват и използват ли хотела за бизнес конференции?
-Определено го ползват, когато пътуват по бизнес ангажименти, но конферентна зала няма, за конференции не. По-скоро търговските представители на различни банки и одитори към банки и застрахователни компании, предимно те го посещават. Преди да удари кризата имаше също и козметични и фармацевтични предприятия , които го ползваха, но в момента този тип посещения са ограничени.
-Какво предлага салонът за красота?
-Салонът предлага различни видове масажи, маникюр. Разполагаме и с козметици и фризьори, които са на разположение на гостите и клиентите на хотела.
-Кои са най-големите проблеми в бизнеса и отрази ли се кризата на оборота?
-Кризата се отрази навсякъде. Свалихме цените надолу. Преди 4 години, когато отворихме те бяха по-високи - 45 лв. беше двойната стая, а 65 лв. студиото. В момента цените са тези, които споменах по-горе, но сме склонни да договаряме и други.
-Усеща ли се, че Благоевград не е туристическа дестинация? Все пак конкуренцията е голяма, има около двадесет малки частни хотела.
-Да, усеща се. Благоевград като цяло е беден от страна на мероприятия. Сега новият кмет Атанас Камбитов направи едно-две такива и хотелите веднага се напълниха. Американският университет, когато има някакво събитие или дипломиране също оказва своето влияние. Каквото и да се направи, винаги се чувства в хотелите, че има нещо, че нещо се случва . В момента има движение от гледна точка на общинските мероприятия, но принципно се усеща, че градът ни не е туристическа дестинация.
-Трудно ли се съвместяват два бизнеса? Знаем, че сте съдружник във винпром ‘’Логодаж”.
-С хотела почти не се занимавам. С него са се заели предимно синът ми и жена ми. Аз повече работя с винарската изба и в този смисъл не бих казал,че това ме затруднява.
-Каква е Вашата прогноза за бизнеса през 2013г.?
-Започва лека-полека да се съживява. Още повече сега, когато започнахме да си връщаме пазарите навън.
Интервю на РАДОСЛАВА ДИМИТРОВА