ТЪРСИ

Кандидатствайте за програмата по медийно предприемачество „От идея до реалност“

Кандидатствайте за програмата по медийно предприемачество „От идея до реалност“
Асоциацията на европейските журналисти – България кани български журналисти, редактори и бизнес професионалисти да се включат в новата ни инициатива „От идея до реалност: програма по медийно предприемачество“. Обучителната програма е с изцяло с практическа насоченост и ще се осъществи в три модула: Възможности за финансиране; Умения за бизнес развитие и Практически мастър клас за разработване на идейни продукти. Първата част ще се проведе на 29 и 30 март в София с участието на опитни лектори, които ще водят трите практически модула: Питър Ердели, съосновател и директор на Центъра за устойчиви медии (Будапеща), Мила Захариева, организационен психолог и бизнес консулант, и Теодора Иванова-Вълева, съучредител на фондация Impact Drive.
 
Защо го правим?
 
Движени от убеждението, че българските журналисти имат огромен потенциал да развиват успешни и независими медийни продукти, независимо дали говорим за нови проекти или за иновации в рамките на съществуващи организации, създадохме програмата за медийно предприемачество „От идея до реалност“. Разработихме я специално за нуждите на местните професионалисти с помощта на представители на журналистическата общност и екип от консултанти по медийно и бизнес развитие, които ще работят рамо до рамо с вас в стремежа ви да реализирате своите идеи.
 
За всички е ясно, че е трудно да правим независима и качествена журналистика в среда, където медийната свобода е под заплаха. Това обаче не означава, че трябва да се примиряваме с проблемите, нито да се отказваме от това да създаваме и развиваме независими медийни проекти. Доказателствата за това са многобройни не само в страни с развити демокрации и силни медийни пазари, но и в Централна и Източна Европа, където реалностите са далеч по-близки до българските. 
 
Какво представлява програмата?
 
Програмата ще се проведе в три части:
  • Възможности за финансиране (29-30 март) в SOHO, ул. „Искър“ 4, София. В рамките на събитието ще можете да се запознаете с водещите лектори в програмата, с които ще работите. Ще ви представим целите и структурата на инициативата. Откриващото събитие е с фокус върху финансирането на независими медийни проекти и продукти, като Теодора Иванова-Вълева и Питър Ердели ще ви запознаят с различните възможности, чрез които да осигурите финансов ресурс и устойчивост на вашата организация или идея.
  • Умения за бизнес развитие (MDP) (14-16 юни, София). Да бъдем честни със себе си – нашата журналистическа сила е в създаването на новини, разкриването на нередности и разказване на истории. Съвременната среда обаче изисква и да подобрим мениджърските си умения, за да можем да създаваме и развиваме успешно медийни продукти. При дизайна на програмата идентифицирахме заедно с работещи журналисти най-големите нужди и дефицити при управлението на процеси и хора. На базата на тези изводи ще работим заедно с Мила Захариева, опитен организационен психолог и консултант, за да развием онези наши управленски умения, които ще направят работата ни по-лесна и удовлетворяваща като резултат.
  • Финален мастър клас и индивидуални консултации (след 15 септември, София). Във финалната фаза на програмата Питър Ердели ше работи рамо до рамо с вас при разработването на решенията за вашия собствен идеен проект.
Кой може да кандидатства?
 
Всички журналисти, които възнамеряват да започнат свой индивидуален медиен продукт или такива, които вече управляват независими медийни проекти, са подходящи за тази програма. Нужно е да попълните тази форма за кандидатстване до 16:00 ч. на 22 март 2024 г., като опишете идеята, която искате да реализирате, или проблема, който искате да решите със съдействието на медийните консултанти в рамките на програмата. Участието в трите модула на програмата е задължително и се финансира чрез стипендии за участниците. Те покриват разходите за участие в курса, както и пътя и настаняване на участниците от страната. Одобрените кандидати ще бъдат лично уведомени.
 
За лекторите
 
Питър Ердели е директор и съосновател на Центъра за устойчиви медии, консултантска компания, която работи за подобряване на възможностите за финансиране на европейските медии, подкрепяйки издателите в областта на бизнес развитието и етичното финансиране. Питър е и член на Изпълнителния съвет на Европейската дигитална медийна обсерватория, консултира Фонда за инвестиции в развитието на медиите и преподава дигитални медийни стратегия в Университета „Лоранд Йотвьош“ (ELTE) в Будапеща. Участва в EMBA програма за социален бизнес и предприемачество в Лондонското училище по икономика в периода 2023/2024 г., като изследва модели на институционално финансиране за независими медии. Като стипендиант на Института „Ройтерс“ към Оксфордския университет, където проучва различните модели за финансиране на онлайн медии в Централна и Източна Европа и Глобалния Юг. През последните две десетилетия Питър е участвал в създаването и управлението на различни дигитални издания в Унгария като фокусирания срещу дезинформацията сайт lakmusz.hu и популярната разследваща платформа 444.hu.
 
Теодора Иванова-Вълева е съучредител на Impact Drive и първи председател на Управителния съвет на фондацията. Притежава разнообразен опит, свързан с управление на проекти и обучение в публичната сфера, в управленското консултиране, а през последните 12 години в работата с каузи в обществена полза. През 2017 г. е сред основателите на фондация Impact Drive като от 2021 г. изцяло се посвещава на организацията. Има богат и задълбочен опит в създаването на авторски обучения за представители на неправителствения сектор и социални предприемачи. Има две магистърски дипломи в областта на управлението и бизнес администрацията (УНСС и IFAG).
 
Мила Захариева е консултант „Развитие на мениджърски умения“, организационен психолог, сертифициран треньор по групово динамичен тренинг, сертифициран оценител и проектен мениджър към SHL, сертифициран коуч с НЛП подход (невролингвистично програмиране – подход за общуване, личностно развитие и психотерапия). През последните 10 години професионалният опит на Мила е фокусиран върху развитие на човешкия потенциал както в частния, така и в неправителствения сектор. Основните дейности в нейната консултантска практика са управление на проекти за изследване на силни страни и сфери за развитие на хора от различни нива в организациите, изготвяне на индивидуални планове за развитие, водене на тренинг програми за личностни умения, както и провеждане на индивидуални коучинг сесии./ngobg.info
 
Прибави коментар
   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави
 
 

WebDesignBG