През 2019 г. националният конкурс „Иновативно предприятие на годината" навършва 15 години. Освен наградата, отличените фирми в конкурса получават и правото да използват марката за „Високи постижения в иновациите" (Excellence in Excellence in Innovation) наФондация „Приложни изследвания и комуникации“. Над 100 компании в различни икономически сектори – от новостартиращи фирми до пазарни лидери, са получили признание за успешните си иновационни проекти от Президента или министър-председателя на Р. България. Сред победителите в конкурса са „Рообарс", „Спесима", „Принтиво", „Асарел- Медет", „Ем Пи Студио“, „Софтуерен университет" и др.
От 16 юли до 23:45 часа на 15 октомври 2019 г. български новостартиращи и утвърдени предприятия могат да кандидатстват по електронен път в националния конкурс „Иновативно предприятие на годината 2019“. В инициативата могат да се включат активни фирми, които имат успешно разработена и внедрена иновация през последните три години. Те могат да кандидатстват в 8 категории като пазарно лидерство, социална или зелена иновация, иновационен мениджмънт.
Конкурсът има за цел да популяризира успешните български бизнес модели, основаващи се на иновациите и новите технологии. Кандидатите се оценяват в отделни категории по специална методология от експертна група и от жури, според въздействието на отличените иновации. Отличените фирми в Конкурса получават правото да използват марката "Високи постижения в иновациите" - Excellence in Innovation, с която се отличават върхови постижения, въздействие и ефективност на авангардни иновации, разработени от български предприятия.
Традиционно наградите се връчват по време на Националния иновационен форум през м. декември.
Конкурсът се организира от Фондация „Приложни изследвания и комуникации”, АРК Консултинг и Еnterprise Europe Network – България, с подкрепата на Генерална дирекция „Вътрешен пазар, промишленост, предприемачество и МСП“ на Европейската комисия. Инициативата е призната от Европейската комисия за добра
национална практика за подкрепа на иновационното развитие.
Медийни партньори на Конкурса са сп. Икономика , онлайн порталът Economic, Computer World, Kaldata.com, списание „Българска наука" и „Успелите“.
ngobg.info